Activitate interesantă la Școala Gimnazială ”Iustin Pîrvu” din Poiana Teiului

Sâmbătă, 24 februarie, în ciuda vremii neprielnice, s-au întrunit, la Școala Gimnazială ”Iustin Pîrvu” din Poiana Teiului, cadre didactice din județ, dar și din județele limitrofe: Iași, Suceava, Bacău și Harghita. Organizatorii au susținut o activitate interesantă , pornind de la teorie la practică . Cei prezenți au prezentat studii de caz realizate în școlile de proveniență și au arătat valoarea terapeutică a fiecărei povești aplicate.
Avantajele utilizării basmului therapeutic este că el nu critică nici nu dă indicații, însă mesajul poveștii își face sigur drum către inima celui vizat, determinându-l pe acesta să-și dorească să facă o schimbare în comportamentul său.
Simpozionul îşi propune an de an să reunească în paginile unei cărţi electronice cele mai valoroase ”altfel de poveşti”, în scopul utilizării lor de către toţi doritorii de remediere emoţională în rândul copiilor cu probleme de acest fel. Organizatorii s-au bucurat să descopere că lucrarea din anul precedent a fost supervizată de către specialiști în domeniu și indicată ca resursă educațională pe site-uri de profil .

Obiectivele simpozionului :

• Prezentarea unor poveşti terapeutice şi a mesajelor poveştilor vizând stări şi sentimente, de către cadrele didactice din învăţământul preşcolar sau primar din ţară şi psihologi;
• Realizarea unui schimb de experienţă între cadrele didactice care se confruntă cu probleme emoţionale în rândul copiilor;
• Crearea unei ”baze de date” cu posibilele tulburări emoţio-nale ale copiilor şi multiple modalităţi de remediere a lor;
• Realizarea unei cărţi în format electronic cu poveştile terapeutice create de participanţi;
• Realizarea unei expoziţii – concurs cu desene ce reprezintă personaje cu care se identifică copiii;

Poveștile terapeutice nu sunt simple povești. Ele transmit întotdeauna un mesaj bine definit și au un scop precis. O poveste terapeutică trebuie bine aleasă, în funcție de problematica pe care terapeutul sau povestitorul sau părintele se gândește s-o atingă. Pentru un copil, de exemplu, contează prea puțin dacă personajele sunt oameni sau obiecte, el se va identifica exact cu acel personaj în care se „vede” pe el sau problema lui sau chiar rezolvarea unei situații în care se află ” , a spus d-na director Deleanu , care este și organizatoarea acestui eveniment, alături de alte cadre didactice din școală.

Proiectul este bine primit atât de către profesori, dar și de către părinți , care consideră bienevenită preocuparea cadrelor didactice pentru dezvoltarea emoțională a copiilor, cu atât mai mult cu cât școlile se confruntă cu lipsa consilierilor școlari sau a psihologilor.

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest website folosește cookies pentru a vă îmbunătăți experiența online. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate