Doamna profesor, Patricia Dulău transmite câteva gânduri cu prilejul ,,Zilei Mondiale a Educaţiei”

Cu ocazia „Zilei Mondiale a Educaţiei”, profesorul de educaţie fizică de la Şcoala Gimnazială Nr.1 Bicaz, doamna Patricia Dulău ne‑a împărtăşit câteva gânduri care stârnesc interesul, lucruri importante despre ce înseamnă educaţia fizică şi sportul şi ce rol au activităţile sportive în viaţa copilului în special.

” Mă numesc Patricia Dulău, sunt profesor de educaţie fizică şi aş dori să vă transmit câteva gânduri cu prilejul ,,Zilei Mondiale a Educaţiei”

Pe măsură ce motricitatea naturală este pe cale să dispară, trebuie găsite şi propuse copilului alte forme de activităţi motrice care să îi stârnească curiozitatea, să-l pregătească pentru joc şi învăţare, stimulând performanţă.
Performanţa intelectuală şi fizică, care nu se dobândeşte prin jocurile tastate, în faţa calculatorului, ci prin jocurile în mediul înconjurător, în spaţiu, unde copilul se adaptează în mod constant la noi situaţii motrice, stimulând astfel noi procese de învăţare motrică.
Consecinţele lipsei activităţii motrice sunt exprimate prin creşterea numărului de comportamente agresive şi perturbatoare.
Este momentul în care pot interveni, semnificativ, educaţia fizică şi sportul, nu numai prin efectuarea calitativă a orelor de educaţie fizică, ci şi prin consilierea şi educarea părinţilor de azi, care vor să aibă copii talentaţi în matematică, informatică, engleză, etc, şi care, din păcate, rămân pasivi la incapabilitatea copilului de a-şi duce singur ghiozdanul la şcoală.
Un copil cu o coordonare vizual – motorie slabă va avea dificultăţi de adaptare la cerinţele mediului (dificultăţi de mişcare, de îmbrăcare, de adaptare la jocurile colective cu colegii săi, de a modela, de a desena). Învăţarea este la rândul ei afectată de această incapacitate, mai ales învăţarea scrisului. Relaţia sa cu adulţii şi cu alţi copii este de asemenea afectată.
Prin sport şi mişcare copilul ia cunoştinţă de progresele pe care le realizează şi le poate măsura în funcţie de mediul său înconjurător. Este animat de un anumit număr de factori motivaţionali care îi stârnesc curiozitate, îl pregătesc pentru joc şi învăţare, stimulând performanţă.
Calităţile psihice vor fi influenţate favorabil în dezvoltarea lor, ca de exemplu: încrederea în deciziile pe care le iau, capacitatea de a evalua în chip realist, capacitatea de a risca într-un mod calculat şi încrederea de sine.”

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest website folosește cookies pentru a vă îmbunătăți experiența online. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate