Foarte important!! PREVENIREA ÎNȘELĂCIUNILOR LA DOMICILIU

Multe persoane devin victime ale infractorilor care, profitând de lipsa de informare sau neatenția acestora, prin diverse metode le induc în eroare, le sustrag bani sau bunuri de valoare din locuință.

O Metoda ,,FALȘII PRESTATORI DE SERVICII” – este un mod de înșelăciune combinat cu furtul din locuințe, realizat de către persoane care pretind că sunt reprezentanți ai firmelor de electricitate, gaz, primărie sau că prestează anumite activități sau servicii obligatorii (deratizare, verificări centrale termice, verificări instalații gaz, coșerit), având asupra lor elemente de identificare pretinse a fi emise de către instituțiile respective, dar care sunt false.
Mod de operare:
Infractorii operează în grup sau individual, iar în cele mai multe cazuri, în timp ce unul ține de vorbă victima, celălalt pătrunde în locuință și sustrage bani sau obiecte de valoare lăsate la vedere, principalul mod de operare fiind distragerea atenției potențialei victime. Totodată, în cazul deratizării, infractorii pot folosi soluții care nu sunt verificate și certificare de instituțiile abilitate, iar activitatea de dezinsecție nu are efect, situație în care victima a plătit un serviciu ineficient.

o Metoda „COMIS VOIAJOR“ – oferirea spre vânzare la un preț „minim“, greu de refuzat, de către vânzători ambulanți, a diferitelor produse (veselă, tacâmuri ambalate în cutii intens colorate și cu o reclamă pe măsură). În realitate se oferă spre vânzare produse de slabă calitate sau contrafăcute la prețuri mari.
o Metoda ,,STRÂNGERE DE FONDURI PENTRU PERSOANE BOLNAVE” – victimele sunt acostate pe stradă sau contactate direct la domiciliu de persoane străine care sub pretextul că adună fonduri pentru diverse culte religioase sau pentru cazuri sociale sau medicale, solicită ajutor bănesc, mizând pe starea emoțională și sensibilitatea victimei când vine vorba de suferință, boală, neajunsuri, handicap.

 Dacă suntenți într-o astfel de situație trebuie să vă luați măsuri de precauție, iar înainte de a permite accesul în locuință unor persoane necunoscute, solicitați întotdeauna cartea de identitate și legitimația de serviciu;
 Fiți circumspecți la astfel de prestatori de servicii, mai ales dacă nu au fost solicitate expres de dumneavoastră sau nu au fost anunțate din timp de administratorul blocului/ șeful de scară;
 Solicitați întotdeauna, pe loc, o chitanță/ factură pentru orice fel de serviciu prestat la domiciliu. Refuzul sau sustragerea persoanei de a vă furniza o chitanță în schimbul banilor primiți, vă dă certitudinea că ați fost înșelați;
 Nu acceptați sprijinul venit din partea unor persoane necunoscute care se deplasează la domiciliul dumneavoastră și se oferă să vă „ajute” la retragerea unor sume de bani de la bancomant;
 Atunci când locuiți singuri, evitați să deschideți ușa persoanelor necunoscute indiferent de motivele invocate de aceștia și să anunțați autoritățile;
 Dacă persoana necunoscută se prezintă într-o calitate oficială, solicitați legitimația de serviciu și notați datele de pe document;
 Obișnuiți copiii să nu deschidă ușa nimănui în lipsa dumneavoastră, să nu trădeze că sunt singuri acasă;
 Păstrați banii, valorile și documentele importante în locuri greu accesibile, cunoscute doare de dumneavoastră și nu divulgați aceste informații altor persoane;
 Rețineți semnalmentele „vizitatorilor” necunoscuți, precum și alte aspecte cu ajutorul cărora ar putea fi indentificați de către autorități;
 Dacă aveți în familie vârstnici care locuiesc singuri, întrucât sunt o categorie vulnerabilă în ceea ce privește victimizarea prin astfel de infracțiuni, explicați-le că nu trebuie să permită accesul necunoscuților în locuință!

Foarte important!
În cazul în care considerați că ați fost victima unei înșelăciuni, anunțați Poliția la numărul de urgență 112.

sursa: Atenție Poliția Iași

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest website folosește cookies pentru a vă îmbunătăți experiența online. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate