Interviul săptămânii cu directorul Școlii „Iustin Pîrvu”, Mariana Deleanu

Pentru ca o unitate de învățământ să meargă ca pe roate, este necesar ca aceasta să fie, în primul rând, condusă de un om implicat, care să își iubească meseria și implicit, copiii.
De un astfel de om are parte Școala Gimnazială „Iustin Pîrvu” Poiana Teiului. Doamna prof. Mariana Deleanu este directorul acestei școli din anul 2017, o persoană activă care iubește foarte mult ceea ce face și acest lucru se vede prin diferitele proiecte în care este implicată școala. Îndrăgită de copii, părinți și de către colegi, doamna director și‑a câștigat respectul prin felul său de a fi și prin realizările dobândite de când este la conducerea acestei instituții. Doamna director a fost drăguță și ne‑a acordat din timpul său pentru a ne răspunde la câteva întrebări:

R: De cât timp sunteți directorul Școlii “Iustin Pîrvu”, Poiana Teiului?

M.D. : Sunt directorul acestei școli din 9 ianuarie 2017. Decizia de numire a fost emisă în perioada sărbătorilor de iarnă 2016 , după validarea rezultatelor concursului pentru ocuparea funcțiilor de directori ,care a avut loc în perioada octombrie-decembrie 2016.

R: V-ați “acomodat”cu ușurință la cererile acestui job?

M.D. : Fiind o persoană activă în viața școlii și înainte de a deveni director, nu mi-a fost greu să mă acomodez cu noile responsabilități. Mai degrabă celorlalți le-a fost greu să se acomodeze cu schimbarea.

R: Ați întâmpinat vicisitudini de-a lungul timpului,în meseria pe care ați ales-o?Dacă da,cum ați reușit să le depășiți?

M.D. : Sigur că am avut și momente grele de-a lungul timpului în profesia pe care mi-am ales-o .Dar, având în vedere că a fost alegerea mea și că am pus suflet în fiecare zi în activitățile desfășurate, am trecut peste toate vicisitudinile . În profesia de cadru didactic, dacă nu faci cu drag munca zilnică , rezultatele nu se văd . Există o diferență între cei care au vocație și cei care vin la școală ca la un serviciu oarecare. Dacă ai norocul să lucrezi în domeniul care îți place , ai șansa să obții satisfacție din munca depusă. Dar, cei mai norocoși sunt elevii care au profesori dăruiți.

R: Care este cea mai mare împlinire,realizare pe care ați reușit să o înfăptuiți pentru școala dumneavoastră?

M.D. : Ca profesor, cea mai mare realizare este când te asiguri că elevul a înțeles ceea ce l-ai învățat , indiferent dacă e vorba de noțiuni, comportamente sau atitudini , când știe să folosească ceea ce-l înveți atât în contexte cunoscute cât și în situații noi.

Ca director, cea mai mare realizare pentru școală este implicarea în proiecte internaționale , deoarece atât elevii cât și profesoriii sau părinții au posibilitatea de interacționa cu persoane din alte țări, de a cunoaște mai multe aspecte ale vieții sociale, culturale sau familiale , de a observa atitudini, reacții și comportamente în situații diverse, de a aprecia și a promova interculturalitatea, dar și posibilitatea de a cunoaște și promova patrimoniul cultural al țării noastre. Aceste proiecte sunt ca o poartă deschisă către noi orizonturi , existând oportunități variate de dezvoltare atât în plan cognitiv cât și socio-emoțional. Beneficiile implicării în astfel de proiecte sunt cu atât mai mari cu cât singura contribuție a fiecărui participant este măsurată în timp , implicare, interes și seriozitate, finanțarea acestora fiind din fonduri europene , prin agentia națională ANPCDEFP.

Desigur că mi-am propus să realizez și alte lucruri de mare importanță, cum ar fi transformarea unităților din comună în școli moderne , începând de la aspect , până la dotare și strategii didactice.

Dar, din păcate, de la ”a vrea” până la ” a putea” e cale lungă , pentru că toate necesită fonduri, iar învățământul nu este văzut ca o prioritate pentru cei care au putere de decizie. PIB-ul prea mic ne determină să ne zbatem an de an să asigurăm școlilor doar strictul necesar . Mai există speranțe la bugetul local , însă , de multe ori nici acesta nu poate acoperi toate nevoile școlii.

R: În viitorul apropiat, va participa școala în cadrul vreunui proiect educațional? Dacă da,care este acela?

M.D.: Școala noastră participă de-a lungul anului școlar la multe proiecte educaționale , unele mai mici , altele mai importante ,în unele ca parteneri, în altele ca organizatori sau inițiatori. În viitorul apropiat vom participa la proiectul educațional dedicat Centenarului Marii Uniri . Chiar dacă în fiecare an sărbătorim 1 Decembrie , însă dorim ca anul acesta să fie o sărbătoare deosebită, care să-și merite importanța celor 100 de ani. Deși nu avem un spațiu adecvat pentru a organiza o festivitate cu toți elevii școlii, ne vom organiza așa cum și strămoșii noștri au făcut-o acum un secol :cu dorința de a fi suflet lângă suflet și a ne bucura împreună de acest important eveniment.

În luna februarie vom desfășura simpozionul interjudețean ”Altfel de povești”, care a avut un succes deosebit la edițiile anterioare, datorat temei pe care acesta o abordează: remedierea emoțională a elevilor cu ajutorul poveștilor terapeutice. Interesul crescut din partea cadrelor didactice din județ , dar și din țară, de la grădiniță până la liceu, dar și a consilierilor școlari ne face să credem că aceasta este o problemă de actualitate, tot mai mulți copii având diverse probleme emoționale cauzate de factori și situații multiple. Sperăm că și anul viitor , februarie 2019, vom avea cel puțin numărul de participanți de la ediția anterioară .

De precizat este faptul că , deși nu există niciun beneficiu material , echipa de cadre didactice îți dedică timpul desfășurării acestui proiect în toate etapele sale. Cea mai mare bucurie a noastră este atunci când vedem că rezultatul muncii noastre se concretizează într-o culegere cu povești terapeutice cu studii de caz și exemple de bune practici și când știm că aceasta este utilizată de către colegii din țară care se confruntă cu situații similare în clasele de elevi. Suntem fericiți că putem facilita schimbul de experiență între profesori , în abordarea elevilor cu probleme emoționale.

R: Ne puteți spune în câteva cuvinte :ce înseamnă să fii directorul unei școli?

M.D. : Am început să privesc școala din altă perspectivă. Mi-am schimbat viziunea de la nivelul unei clase ( pe care o conduceam până nu demult ) la nivelul întregii școli . A fi director , pentru mine, nu înseamnă a avea o funcție, prestigiu , importanță. A fi director înseamnă, în primul rând, responsabilitate . E greu, pentru că lucrăm cu oameni, pentru oameni. E greu pentru că suntem atât de diferiți , avem concepții , idealuri și credințe diferite. E dificil , știind că viitorul copiilor depinde , în mare parte, de felul în care noi profesăm. E și mai greu, știind că viitorul țării depinde de succesul cu care noi, în parteneriat cu părinții, reușim să formăm caractere .

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest website folosește cookies pentru a vă îmbunătăți experiența online. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate