”Pe locuri, fiți gata, start! O viață mai bună prin jocuri vechi” – la Școala Gimnazială ”Iustin Pîrvu” din Poiana Teiului

Un proiect finanțat de către Uniunea Europeană prin agenția ANPCDEFP, Erasmus plus KA219 – Strategic Partnerships for Schools Only, cu numărul de referință 2017-1-TR01-KA219-046227_2 se încheie la sfârșitul lunii septembrie la Școala Gimnazială ”Iustin Pîrvu” din Poiana Teiului. Acesta s-a derulat pe parcursul a 24 de luni și a avut ca priorități promovarea dobândirii de competențe și aptitudini , sprijinirea școlilor pentru a combate abandonul școlar timpuriu (ESL) și dezavantajul , realizarea abilităților și competențelor relevante și de înaltă calitate. Ultima mobilitate transnațională a avut loc în Letonia, la Riga, Rīgas 18. Vakara (maiņu) Vidusskola, timp de trei zile având loc dezbateri pe marginea proiectului, practicarea jocurilor tradiționale letoniene, precum și aspecte legate de diseminarea și încheierea proiectului .
Motto-ul acestui proiect este „Ready, Steady, Start! Better living trough old games”- ”Pe locuri, fiți gata, start! O viață mai bună prin jocuri vechi”. O astfel de viață mai bună poate fi construită folosind jocurile tradiționale pe care le-a jucat cea mai veche generație vie (bunicii) în perioada copilăriei. Bunicii joacă încă un rol important în îngrijirea și dezvoltarea copilului, deoarece , în cele mai multe familii , ambii părinți lucrează . În alte situații – în special la oraș – bunicii interacționează cu greu cu nepoții lor, întrucât familiile locuiesc în case separate sau părinții preferă să trimită copilul la creșe, gândindu-se că se socializează mai mult în instituțiile de îngrijire a copiilor. Proiectul a folosit în mare parte tema jocurilor și jucăriilor tradiționale ca instrument pentru crearea unui teren comun în care bunicii și nepoții pot îmbunătăți interacțiunea dintre aceștia ,la nivel fizic și mental. Partenerii Școlii Gimnaziale ”Iustin Pîrvu” Poiana Teiului ( coordonator profesor Deleanu Mariana) au fost din alte cinci țări : Turcia ( coordonator principal profesor Kamil Kocataş), Letonia (profesor Natalija Jesehina), Polonia (profesor Marcin Siemon) , Lituania ( profesor Jurgita Kragienė) și Bulgaria ( profesor Minka Minkeva) .
Toți partenerii au afirmat că elevii lor au tendința de a pierde interesul pentru învățare și școlarizare în general și că trebuie adoptate practici și metodologii mai inovatoare. Jocurile pot oferi noi căi pentru a înțelege și ajuta la satisfacerea nevoilor și abilităților diferite ale fiecărui copil. De asemenea, pot oferi o varietate de experiențe care extind dezvoltarea continuă a copiilor. Un alt punct foarte important este furnizarea de activități plăcute și interesante și care îi determină pe copii să își dorească să le facă din nou.
Obiectivele generale ale proiectului au fost atinse, elevii reușind să exploreze jocurile și jucăriile tradiționale cu participarea bunicilor pentru a contribui la dezvoltarea emoțională și socială a copiilor , au experimentat beneficiile jocurilor pentru organism, învățarea culturală și socială, valorile sociale pozitive și dezvoltarea abilităților , au făcut schimb de bune practici între partenerii proiectului, în special în ceea ce privește creșterea interesului pentru învățare și școlarizare , au promovat alimentația sănătoasă în rândul copiilor și au reușit să sensibilizeze pe cei din jur pentru a încuraja obiceiurile alimentare sănătoase. Un mare plus în acest proiect este încurajarea utilizării limbii engleze și îmbunătățirea comunicării într-o limbă comună , atât pentru elevi cât și pentru profesori.
Interacțiunea directă de pe durata mobilităților de învățare le-a dezvoltat elevilor competențe specifice de analiză, învățare , competiție și implementare a regulilor , colaborând totodată și pentru realizarea unor cărți în format electronic pe tema unei vieți sănătoase prin mișcare, alimentație corectă , jocuri și timp petrecut împreună cu generațiile anterioare.
Pentru profesori implicarea în acest proiect a condus la creșterea motivației și a gradului de satisfacție profesională. Broșurile rezultate vor putea fi folosite de către elevii școlii noastre, acestea cuprinzând o bază de date cu jocurile comune tradiționale, un dicționar de termeni comuni , în limbile engleză, română, bulgară, turcă, poloneză, letoniană și lituaniană, dar și o carte de bucate internațională cuprinzând rețetele cele mai cunoscute din țările partenere. Parteneriatul strategic a promovat interculturalitatea , respectul reciproc, prietenia , facilitându-se totodată și cunoașterea tradițiilor , limbii, obiceiurilor sau a aspectelor legate de societate și de funcționarea școlilor.
Experiența internațională este o poartă deschisă către noi orizonturi ale cunoașterii, oferind oportunități de dezvoltare atât elevilor cât și profesorilor , putând constitui puncte de plecare pentru noi proiecte europene.
” Orice experiență pe care o trăim este o oportunitate de a ne dezvolta și de a învăța. Am dobândit cunoștințe și deprinderi, am cunoscut oameni și locuri, dar – cel mai important lucru- este că am creat amintiri prețioase și am învățat să ne punem în valoare cultura , comunitatea și școala. Dacă acest proiect a fost conceput pentru elevii de ciclul gimnazial, ne gândim ca pe viitor să dezvoltăm și să implementăm un proiect care să-i vizeze și pe copiii din ciclul primar. Suntem în discuții cu viitori parteneri din Italia, Turcia, Polonia, Slovacia și Bulgaria , urmând ca în luna februarie a anului următor să aplicăm pentru obținerea finanțării.”( director prof. Mariana Deleanu)

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest website folosește cookies pentru a vă îmbunătăți experiența online. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate