Recomandările Inspecției Muncii ca urmare a măsurilor speciale de control și prevenire a infecției virale cu COVID-19

Securitatea și sănătatea în muncă reprezintă ansamblul activităților având ca scop asigurarea condițiilor optime în desfașurarea procesului de muncă, apărarea sănătății, integrității corporale și a vieții angajaților și a altor persoane implicate în procesul de muncă.

În vederea prevenirii
accidentelor de muncă, a bolilor profesionale sau a îmbolnăvirilor în toate
aspectele legate de muncă, angajatorii au obligația de a întocmi un plan de
prevenire și protecție compus din măsuri tehnice, igienico-sanitare și
organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum și de a asigura
echipamentele individuale de protecție care să îndeplinească cerințele de
securitate și sănătate în muncă specifice locului de muncă.

Activitatea de comunicare și relații cu publicul a Inspecției Muncii nu va fi întreruptă, însă siguranța tuturor este cea mai importantă în contextul actual. Astfel, recomandăm publicului să evite deplasările care nu sunt obligatorii și să se limiteze la cele strict necesare. Pentru depunerea documentelor, persoanele fizice și juridice au la dispoziție mijloace de comunicare indicate pe site-ul Inspecției Muncii: https://www.inspectiamuncii.ro/buletin-informativ,, https://www.inspectiamuncii.ro/petitii-si-sesizari                                           

și, pentru inspectoratele teritoriale de muncă, la adresa: https://www.inspectiamuncii.ro/contact.

Inspecția Muncii atenționează atât angajatorii cât și
angajații/lucrătorii că au obligația să ia toate măsurile care se impun pentru
prevenirea infectării angajaților/lucrătorilor cu virusul COVID – 19.

Angajatorii
au obligația de a prelucra angajații/lucrătorii asupra principalelor măsuri
necesar a fi întreprinse:

  •  spălarea mânilor cât mai des posibil cu apă și
    săpun sau dezinfectarea cu un  dezinfectant
    pentru mâini pe bază de alcool;
  •  utilizarea măștilor de protecție de către
    persoanele bolnave;
  •  evitarea contactului cu persoane care sunt
    suspecte de infecții respiratorii acute;
  • evitarea
    atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mâinile nedezinfectate;
  • acoperirea
    gurii, nasului în caz de tuse sau strănut;
  • dezinfectarea
    periodică a suprafețelor de contact cu soluții pe bază de clor sau alcool;

Totodată, angajatorii
trebuie să aibă în vedere dispozițiile legale conform cărora, măsurile privind securitatea, sănătatea și
igiena în muncă
nu comportă, în nici
o situație, obligații financiare pentru angajați/lucrători.

În scopul prevenirii
îmbolnăvirilor și recuperării capacității de muncă, asigurații pot beneficia de
concediu și indemnizație pentru carantină, conform reglementărilor cuprinse în
O.U.G. nr. 158/2005, privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale
de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, precum și în Normele
de aplicare a prevederilor acesteia, aprobate prin Ordinul ministrului
sănătății și al președintelui CNAS nr. 15/1311/2018, cu modificările și
completările ulterioare.

Precizăm
că Inspecția Muncii va verifica în continuare, cu responsabilitate, modul în
care angajatorii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniile de
competență.

Serviciul Comunicare

Sursa: ZiarPiatraNeamt.RO

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest website folosește cookies pentru a vă îmbunătăți experiența online. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate