Se caută europarlamentar

În zilele de 27-28 nov. 2018, s-au desfășurat activitățile din cadrul proiectului ’’Se caută europarlamentar”, în parteneriat cu Colegiul National de Informatica Piatra Neamț, ADR NORD-EST si Centrul Europe Direct Nord-Est, la sediul C.N.I Piatra Neamț, în laboratorul multimedia. Proiectul s-a desfășurat pe două secțiuni și anume: simularea unei ședințe în plenul Parlamentului European și concursul de eseuri cu tema “Portretul robot al europarlamentarului ideal”, elevii de la Liceul Carol I Bicaz remarcându-se prin susținerea unor argumente pertinente și prezentarea liberă a unor discursuri originale, în fața unui public exigent, format din profesori și elevi de la Colegiul National de Informatică Piatra Neamț, precum și din reprezentanți ai Centrului Europe Direct Nord-Est, organizatori ai activităților.
Elevii liceului din Bicaz au participat la simularea ședinței Parlamentului European, fiind selectați din clasele a X a E, a XI a A, a XI a D, a XI a E și a XII a E și au fost îndrumați și pregătiți de profesorii coordonatori Xenia Sîrbu, Carmen Constantin, Delia Rugină, Mirela Fîrțală, Mihai Apopei și Laura Manolică.
De asemenea , toți cei unsprezece elevi participanți la concursul de eseuri ’’Portretul robot al europarlamentarului ideal’’ și–au susținut cu responsabilitate și seriozitate discursurile privind calitățile și competențele asociate funcției de europarlamentar. Au reprezentat cu onoare Liceul Carol I Bicaz, elevii : Cristina Mertic Mucenicu, clasa a XI a D, Carolina Ceban și Dumitrița Ioana Grasu, clasa a X a D, prof. Xenia Sîrbu; Cosmin Blagoci, Daniela Burghelea și Diana Comanac, clasa a XII a D, prof. Suzana Hrap; Daiana Eugenia Dascălu, clasa a XII a B, prof. Mariana Șerban; Andreea Maria Topliceanu, clasa a X a E, prof. Carmen Constantin; Mădălina Nina Tinca, clasa a XII a F, prof. Elena Fodor; Andreea Claudia Catrinoi și Ștefan Suciu, clasa a XI a B, prof. Ioana Țepeș.
Adresăm felicitări tuturor elevilor care s-au pregătit pentru acest proiect si care au avut ocazia să-și susțină public argumentele și opiniile personale despre funcționarea instituțiilor europene, în calitate de cetățeni europeni. De asemenea, felicităm profesorii coordonatori pentru inițiativa de a valorifica oportunitățile oferite de acest proiect tuturor elevilor participanți: exprimare liberă a argumentelor, exersarea abilităților oratorice și simularea condițiilor de dezbatere parlamentară.

Sursa: Suzana Hrap, Liceul „Carol I” Bicaz

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest website folosește cookies pentru a vă îmbunătăți experiența online. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate