Grupul Carpatcement: Un bilanţ cu bătaie pe termen lung

Anul trecut, Grupul Carpatcement a împlinit 15 ani de când a intrat pe piața românească. Prin continuarea investiţiilor în ciuda unui mediu economic care și-a accentuat contracția, anul 2013 a reprezentat o dovadă în plus a angajamentului companiei noastre pe plan local, arătând un optimism moderat faţă de evoluţia pieţei.

Din 1998, de când este prezent în România, Grupul HeidelbergCement a investit permanent pentru a-şi creşte prezenţa pe piaţa autohtonă a cimentului, betoanelor și agregatelor: peste 450 de milioane de euro au mers în toate direcțiile de business, urmărind permanent întărirea parteneriatului nostru cu România. O parte însemnată a banilor care însemnă business-ul HeidelbergCement în România a fost investită indirect în România, prin intermediul taxelor şi impozitelor plătite de către companie atât la nivel local cât şi naţional în toţi aceşti ani. De asemenea, alte numeroase resurse financiare şi non-financiare au ajuns în comunităţi, acestea beneficiind constant de proiectele şi acţiunile de Responsabilitate Socială desfăşurate de Carpatcement Holding.

Indiferent de dificultățile pieței interne, de care am ținut cont, am urmărit mereu să ne dezvoltăm prezența în România pe termen lung. De aceea, chiar dacă a trebuit uneori să ne restrângem unele activități, investițiile au rămas pe primul loc, atât la nivelul creșterii business-ului, cât și la nivelul dezvoltării durabile, în acord cu societatea și mediul înconjurător. Vrem să evidențiem mai ales investițiile pe care le-am făcut pe timp de criză, în anii 2008-2009, atunci când am investit aproximativ 100 de milioane de euro în creșterea capacității noastre de producție, care astfel a ajuns la aproximativ 7,15 milioane de tone pe an“, a declarat domnul Florian Aldea, Președinte – Director General al Carpatcement Holding.

Întărind angajamentul Carpatcement pentru sustenabilitate în România, un loc important în cadrul acestor investiţii l-a ocupat protecţia mediului, către care s-a dus aproximativ 10% din totalul investițiilor, respectiv 38 milioane de euro din 1998 până în prezent.

În ce priveşte business-ul, ritmul scăzut al lucrărilor de infrastructură în 2013 (potrivit INS lucrările de infrastructură au scăzut cu 3,6% în primele zece luni din 2013 comparativ cu aceeași perioadă din 2012) precum și scăderea nivelului investițiilor străine directe au dus la o scădere a vânzărilor de ciment vrac. De asemenea, scăderea puterii de cumpărare a populației a dus la o scădere a vânzărilor pe segmentul cimentului la saci. În ceea ce privește Carpatcement, toți acești factori au influențat vânzările, care au scăzut cu aproximativ 14% comparativ cu 2012. Practic, volumele au scăzut aproape la nivelul anului 2005, cu mult sub volumele anilor 2006 – 2008, ani care au fost marcați de aderarea la Uniunea Europeană și de „boom-ul“ în industria construcțiilor.

Anul acesta, provocările sunt asemănătoare. Creșterile de taxe anunțate de Guvern (redevențe, impozitul pe clădiri speciale și celelalte taxe care au fost deja incluse în noul cod fiscal) se vor reflecta în costurile de producție ale companiei. La acestea se adaugă și o creștere a costurilor de distribuție, având în vedere creșterea potențială a accizelor la combustibili.

Considerăm că această creștere de taxe și impozite va avea ca impact direct o creștere în lanț a prețurilor, de la bunurile de larg consum la cele de folosință îndelungată. În aceste condiții estimăm că bugetele alocate pentru construcții noi, reparații sau chiar renovări vor fi sensibil reduse. De asemenea, în 2013 ne-am confruntat cu multe situații în care clienții tradiționali, din cauza condițiilor de piață, au ajuns în insolvență. Din relația cu clienții noștri observăm că nu asistăm nici la o relaxare a condițiilor de creditare din partea băncilor“, a mai declarat domnul Florian Aldea.

Cu toate acestea, Carpatcement Holding își exprimă dorința de a continua investițiile, în speranța repornirii lucrărilor de infrastructură și a sectorului rezidențial, care pot avea un impact pozitiv semnificativ asupra pieței de construcții și, implicit, asupra pieței cimentului. Investițiile pentru acest an se ridică la aproximativ 15 milioane de euro și vor merge în special în eficientizarea energetică, creșterea performanței costurilor de producție, investiții de mediu și în dezvoltarea personalului.

Fidel angajamentului nostru pentru o dezvoltare durabilă în România, bilanțul pe 2013 şi previziunile pentru 2014 arată grija pe care o manifestăm pentru tot ceea ce ne înconjoară, de la oameni şi până la mediu. La început de an, doresc să mulţumesc pentru cooperarea din 2013 tuturor partenerilor, clienţilor, furnizorilor noştri, dar şi întregii echipe, şi reprezentanţilor comunităţilor locale ce ne găzduiesc şi ne sprijină activitatea, și să le urez un 2014 cu multe împliniri, asigurându-i totodată că vom rămâne un partener de încredere, pe care se pot baza“, a încheiat domnul Florian Aldea.

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest website folosește cookies pentru a vă îmbunătăți experiența online. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate