Mobilitatea Erasmus SLEGS, o experiență educațională inovatoare pentru elevii Școlii Gimnaziale ”Iustin Pîrvu” din Poiana Teiului

Între 11 și 15 martie 2024, șase elevi  și trei  profesori ai Școlii Gimnaziale „Iustin Pîrvu” din Poiana Teiului au participat la o mobilitate Erasmus în Macedonia de Nord, în orașul Skopje, în cadrul proiectului SLEGS („Stop Learning Gaps due to Digital Skills”). Această inițiativă îndrăzneață a adus împreună 31 de elevi și 18  profesori din diferite țări partenere( România, Macedonia , Turcia și Bulgaria), cu scopul comun de a dezvolta competențele digitale și de a reduce discrepanțele în procesul de învățare. Evenimentul a avut loc la școala OOU Pop Petar Arsov și a fost desfășurat într-un mediu stimulativ și prietenos. Ca școală coordonatoare a proiectului, reprezentanții Școlii Gimnaziale ”Iustin Pîrvu” s-au  angajat să asigure  implementarea cu succes a programului specific pentru atingerea obiectivelor propuse. Cu ajutorul gazdelor, fiecare zi a fost planificată în detaliu, pentru a oferi participanților din cele patru țări experiențe de învățare valoroase, activități de training, momente de intercunoaștere, comunicare și cooperare, dar și excursii culturale și interculturale.

”Elevii au fost ghidați și încurajați să exploreze universul digital într-un mod creativ și educativ. Interacțiunea lor cu tehnologia a fost nu doar una pasivă, ci una activă, care a implicat atât învățare individuală, cât și colaborativă. Prin această experiență, am urmărit să îmbunătățim performanțele academice și să reducem discrepanțele de învățare. O parte esențială a mobilității a fost interacțiunea dintre elevi din diverse medii culturale și educaționale. Cei 19 de elevi străini s-au integrat armonios, alăturându-se altor 12 elevi macedoneni. Această diversitate a adus o bogăție de perspective și experiențe în procesul de învățare și a contribuit la dezvoltarea abilităților interculturale ale tuturor participanților.”(director, prof. Mariana Deleanu, inițiatoarea proiectului și coordonatoarea grupului)

Pe lângă activitățile cu caracter educațional, schimbul de bune practici și dezbaterile dintre cei 18 profesori participanți au fost fundamentale pentru succesul proiectului. Împreună, au explorat modalități inovatoare de predare a educației digitale și au dezvoltat strategii pentru integrarea eficientă a acestei discipline în curriculumul școlar.

Mobilitatea Erasmus din martie 2024 a fost mai mult decât o simplă călătorie – a fost o călătorie a cunoașterii, a colaborării și a schimbului de experiențe, care va avea un impact pozitiv durabil asupra participanților și a comunităților lor. După o săptămână intensă de activități în cadrul mobilității Erasmus din martie 2024, entuziasmul elevilor a fost palpabil și inspirator. Atât elevii locali, cât și cei străini au fost captivați de oportunitatea de a învăța și de a colabora într-un mediu internațional.

Încă de la începutul mobilității, elevii și-au exprimat bucuria de a participa la acest proiect și curiozitatea lor pentru noile experiențe a fost evidentă în fiecare moment. Ei au fost deschiși să exploreze domeniul educației digitale și să își îmbunătățească abilitățile în acest sens, iar energia pozitivă pe care au adus-o în fiecare activitate a fost contagioasă pentru toți cei implicați.

Impresiile finale ale elevilor au fost extrem de pozitive și încurajatoare. Mulți dintre ei au remarcat cât de mult au învățat într-o perioadă atât de scurtă de timp și cât de valoroasă a fost interacțiunea lor cu colegii din alte țări. Unii au vorbit despre cum această experiență i-a motivat să exploreze mai mult domeniul tehnologic și să își dezvolte abilitățile într-un mod mai conștient și eficient. De asemenea, elevii au apreciat eforturile profesorilor lor de a crea un mediu de învățare stimulativ și susținător. Atmosfera prietenoasă și colaborativă din cadrul mobilității i-a ajutat să se simtă în largul lor și să își exprime liber ideile și întrebările. La finalul mobilității, elevii au plecat acasă cu amintiri de neuitat și cu o motivație sporită pentru a continua să exploreze lumea digitală și să își dezvolte abilitățile în acest domeniu. Experiența lor în cadrul proiectului SLEGS a fost nu doar educativă, ci și profund transformațională, contribuind la formarea lor ca cetățeni activi și competenți într-o societate tot mai digitalizată. Echipa școlii a fost formată din profesorii: Deleanu Mariana, Ancuța Vasilica, și Terinte Laura și elevii: Ciucanu Ionuț, Cotîrgășanu Francesca Daria , Deleanu Ana-Maria, Liga Teodora Mihaela, Tanasă Diana Elena și Tanasă Pavel Darius.

Următoarea etapă a proiectului va consta  într-o perioadă intensă de lucru, în care participanții vor colabora pentru a crea un ghid și un program complet pentru predarea educației digitale ca disciplină opțională în clasele de gimnaziu în cadrul CDS. Acest rezultat final va fi o contribuție semnificativă la îmbunătățirea sistemului educațional și la pregătirea elevilor pentru provocările digitale ale secolului XXI.

Partea superioară a formularului

Citește și

Comentariile sunt închise

Acest website folosește cookies pentru a vă îmbunătăți experiența online. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate